Photo by Carles Rabada on Unsplash

Jak zadbać o zdrowie – dieta i kiedy szkodzimy zdrowiu?

Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, na co dzień możemy szkodzić swojemu zdrowiu na wiele różnych sposobów, których po prostu nie zauważamy. Dopóki jesteśmy zdrowi, nic nam nie dolega, czujemy się dobrze, nie zwracamy uwagi na to, w jaki sposób traktujemy swój organizm.

Praca fizyczna szkodzi?

Z jednej strony w mediach pojawiają się informacje na temat tego, że praca fizyczna w trudnych warunkach nam szkodzi, z drugiej że często osoby pracujące na świeżym powietrzu żyją dłużej. Gdzie leży prawda? Jak w większości przypadków, prawda leży po środku. Z jednej strony osoby pracujące za biurkiem, częściej zwracają uwagę na swoją dietę, na aktywność fizyczną w wolnych chwilach.

Z drugiej strony z kolei, osoba która na przykład pracuje przy zbiorze truskawek, przy wykopach na budowie, jest aktywna całymi dniami. Spędza wiele czasu na świeżym powietrzu, gdzie ma ciągle dostęp do naturalnych promieni słonecznych wzmagających produkcję endorfin przez nasz organizm. Wracając do tematu, jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu?

Przede wszystkim stosujemy niewłaściwą dietę i za mało się ruszamy. Zamiast odwiedzać codziennie budki z fast foodem, lepiej jest postawić na przygotowanie sobie obiadu w domu.

Oczywiście zjedzenie frytek czy hamburgera od czasu do czasu to żaden terror dla naszego organizmu, jeśli jednak spożywamy na co dzień zbyt dużo tłuszczów, szkodzimy i swojemu żołądkowi, i wątrobie i układowi krwionośnemu, także sercu.

Dobrze więc zamiast hot doga na śniadanie każdego dnia, czy pizzy w czasie lunchu, postawić na pełnoziarnistą kanapkę czy pyszną sałatkę ze świeżych warzyw, które także możemy kupić na wynos, nawet w małych sklepach czy kantynach.

Ruch to zdrowie.

Jeżeli chodzi o sport, jeśli nie jesteśmy przekonani, co wybrać, przeprowadźmy sami na sobie mały test. Pomyśl sobie, że ruch to zdrowie i zaplanuj, że zaczniesz sprawdzać jaka aktywność fizyczna najbardziej Ci odpowiada. Po kolei, wybierz się na basen, fitness, siłownię, wyjdź pobiegać czy weź udział w zajęciach tanecznych. Potem zdecyduj, co odpowiadało Ci najbardziej i zacznij ćwiczyć dla zdrowia!

Wprowadzenie zdrowej diety w życie…

Niemalże w każdej kwestii zdarza nam się popadać ze skrajności w skrajność. Zamiast dbać o swoją dietę, jemy co wpadnie nam akurat w ręce, bez zastanowienia jaki ma to wpływ na nasze zdrowie, albo kiedy decydujemy się na wprowadzenie zdrowej diety, eliminujemy niemalże wszystkie produkty, które nie są warzywami i owocami. To absolutnie nieprawda, że jeśli przekąsimy raz na jakiś czas pizzę, raz w tygodniu ugotujemy sobie spaghetti, czy wypijemy piwo w weekend, zaszkodzimy naszemu zdrowiu i doprowadzimy się do choroby miażdżycowej.

Dobre nawyki w diecie.

W diecie należy przede wszystkim nabrać pozytywnych nawyków oraz zachowywać zdrowy rozsądek. Jeżeli na co dzień nie zastanawiasz się nad tym, co jesz, zacznij to robić.

Wprowadź kilka drobnych zmian, dzięki którym poczujesz się lepiej i zadbasz o swoje zdrowie. Pamiętaj, że podstawą każdego dnia jest śniadanie. Nie wychodź z domu bez zjedzenia kromki pełnoziarnistego pieczywa, razowej bułki, płatków owsianych z mlekiem czy musli z jogurtem. Jeśli wolisz na śniadanie zjeść banana czy serek waniliowy, nie ma sprawy. Jednak unikaj jedzenia bardzo tłustych potraw.

Doskonała na śniadanie będzie jajecznica ze szczypiorkiem czy omlet z pomidorami i odrobiną szynki, jednak niekoniecznie korzystnie wpłynie na nasze zdrowie jajecznica z ogromną porcją tłustej kiełbasy, smażona dodatkowo na maśle.

Podobnie z obiadem: dobrym rozwiązaniem dla Twojego zdrowia będzie zjedzenie porcji makaronu, na przykład wspomnianego spaghetti, z porcją warzyw i mielonego mięsa, niż zjedzenie porcji makaronu z dużą ilością żółtego sera i tłustej kiełbasy.

Staraj się zawsze wybierać produkty, które są zdrowe. Kiedy sięgasz po ser, zastanów się czy gdzieś po drugiej stronie półki nie ma równie dobrego, ale chudszego rodzaju sera. Sięgając po szynkę zwracaj uwagę, czy nie jest ona naszpikowana konserwantami, niedobrymi dla Twojego zdrowia.

Kiedy planujesz wypad ze znajomymi, sięgnij po lampkę wina dla towarzystwa, nie kieliszek czystej wódki, albo dwa kufle dobrego dla nerek, ale złego dla wątroby piwa. Zawsze podchodź do kwestii diety i kwestii zdrowia z głową, a Twój organizm Ci się z pewnością odwdzięczy.

Jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu?

Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, na co dzień możemy szkodzić swojemu zdrowiu na wiele różnych sposobów, których po prostu nie zauważamy. Dopóki jesteśmy zdrowi, nic nam nie dolega, czujemy się dobrze, nie zwracamy uwagi na to, w jaki sposób traktujemy swój organizm. Z jednej strony w mediach pojawiają się informacje na temat tego, że praca fizyczna w trudnych warunkach nam szkodzi, z drugiej że często osoby pracujące na świeżym powietrzu żyją dłużej. Gdzie leży prawda? Jak w większości przypadków, prawda leży po środku.

Z jednej strony osoby pracujące za biurkiem, częściej zwracają uwagę na swoją dietę, na aktywność fizyczną w wolnych chwilach. Z drugiej strony z kolei, osoba która na przykład pracuje przy zbiorze truskawek, przy wykopach na budowie, jest aktywna całymi dniami. Spędza wiele czasu na świeżym powietrzu, gdzie ma ciągle dostęp do naturalnych promieni słonecznych wzmagających produkcję endorfin przez nasz organizm. Wracając do tematu, jak najczęściej szkodzimy swojemu zdrowiu? Przede wszystkim stosujemy niewłaściwą dietę i za mało się ruszamy.

Zamiast odwiedzać codziennie budki z fast foodem, lepiej jest postawić na przygotowanie sobie obiadu w domu. Oczywiście zjedzenie frytek czy hamburgera od czasu do czasu to żaden terror dla naszego organizmu, jeśli jednak spożywamy na co dzień zbyt dużo tłuszczów, szkodzimy i swojemu żołądkowi, i wątrobie i układowi krwionośnemu, także sercu.

 

Dobrze więc zamiast hot doga na śniadanie każdego dnia, czy pizzy w czasie lunchu, postawić na pełnoziarnistą kanapkę czy pyszną sałatkę ze świeżych warzyw, które także możemy kupić na wynos, nawet w małych sklepach czy kantynach. Jeżeli chodzi o sport, jeśli nie jesteśmy przekonani, co wybrać, przeprowadźmy sami na sobie mały test. Pomyśl sobie, że ruch to zdrowie i zaplanuj, że zaczniesz sprawdzać jaka aktywność fizyczna najbardziej Ci odpowiada.

Po kolei, wybierz się na basen, fitness, siłownię, wyjdź pobiegać czy weź udział w zajęciach tanecznych. Potem zdecyduj, co odpowiadało Ci najbardziej i zacznij ćwiczyć dla zdrowia!

Jak zadbać o zdrowie – dieta

Niemalże w każdej kwestii zdarza nam się popadać ze skrajności w skrajność. Zamiast dbać o swoją dietę, jemy co wpadnie nam akurat w ręce, bez zastanowienia jaki ma to wpływ na nasze zdrowie, albo kiedy decydujemy się na wprowadzenie zdrowej diety, eliminujemy niemalże wszystkie produkty, które nie są warzywami i owocami.

To absolutnie nieprawda, że jeśli przekąsimy raz na jakiś czas pizzę, raz w tygodniu ugotujemy sobie spaghetti, czy wypijemy piwo w weekend, zaszkodzimy naszemu zdrowiu i doprowadzimy się do choroby miażdżycowej. W diecie należy przede wszystkim nabrać pozytywnych nawyków oraz zachowywać zdrowy rozsądek. Jeżeli na co dzień nie zastanawiasz się nad tym, co jesz, zacznij to robić.

Wprowadź kilka drobnych zmian, dzięki którym poczujesz się lepiej i zadbasz o swoje zdrowie. Pamiętaj, że podstawą każdego dnia jest śniadanie. Nie wychodź z domu bez zjedzenia kromki pełnoziarnistego pieczywa, razowej bułki, płatków owsianych z mlekiem czy musli z jogurtem. Jeśli wolisz na śniadanie zjeść banana czy serek waniliowy, nie ma sprawy. Jednak unikaj jedzenia bardzo tłustych potraw.

Doskonała na śniadanie będzie jajecznica ze szczypiorkiem czy omlet z pomidorami i odrobiną szynki, jednak niekoniecznie korzystnie wpłynie na nasze zdrowie jajecznica z ogromną porcją tłustej kiełbasy, smażona dodatkowo na maśle.

Podobnie z obiadem: dobrym rozwiązaniem dla Twojego zdrowia będzie zjedzenie porcji makaronu, na przykład wspomnianego spaghetti, z porcją warzyw i mielonego mięsa, niż zjedzenie porcji makaronu z dużą ilością żółtego sera i tłustej kiełbasy. Staraj się zawsze wybierać produkty, które są zdrowe.

Kiedy sięgasz po ser, zastanów się czy gdzieś po drugiej stronie półki nie ma równie dobrego, ale chudszego rodzaju sera. Sięgając po szynkę zwracaj uwagę, czy nie jest ona naszpikowana konserwantami, niedobrymi dla Twojego zdrowia. Kiedy planujesz wypad ze znajomymi, sięgnij po lampkę wina dla towarzystwa, nie kieliszek czystej wódki, albo dwa kufle dobrego dla nerek, ale złego dla wątroby piwa.

Zawsze podchodź do kwestii diety i kwestii zdrowia z głową, a Twój organizm Ci się z pewnością odwdzięczy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

włosy dieta Previous post Jak utrzymać kolor włosów na dłużej – przycinane włosów na wzmocnienie?
Photo by Amy Shamblen on Unsplash Next post Jak wyglądać dobrze Czy dużo pieniędzy miesięcznie wydajemy na siebie?