Dieta bogata w żelazo - dla kogo jest taka istotna  Photo by Daria Shevtsova from Pexels

Dieta bogata w żelazo – dla kogo jest taka istotna

Dieta bogata w żelazo jest szczególnie istotna w przypadku osób, które cierpią na anemię. Wzbogacanie posiłków w żelazo jest także kluczowym czynnikiem, aby tej anemii się nie nabawić. Niedobór żelaza we krwi prowadzi z czasem do zaniżenia poziomu hemoglobiny, co owocuje niedoborem czerwonych krwinek.

Żelazo, tak istotne dla naszej krwi i naszego zdrowia, zawarte jest głównie w produktach pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.

Wbrew pozorom, lepiej przyswajane przez nasz organizm jest żelazo pochodzenia zwierzęcego. Produkty, które zawierają dużo żelaza pochodzenia zwierzęcego to głównie drób i podroby. Jeśli chodzi o warzywa, są to warzywa strączkowe, brokuły, brukselka, buraki i korzeń pietruszki.

Dużo żelaza zawiera także kasza. Aby żelazo sprawdzało się w naszym organizmie, to znaczy było ono dobrze przyswajane, istotna jest witamina C, którą znajdujemy głównie w owocach cytrusowych i warzywach o nieco kwaśnym smaku. Istotny jest także kwas foliowy, czyli witamina B9.

Sprzyja ona procesom, które regenerują naszą krew.

Jeśli brakuje nam w organizmie żelaza i witaminy B9, możemy czuć się przemęczone, czuć problemy z koncentracją i mieć problemy z zasypianiem.

Najbardziej narażone na niedobór żelaza w organizmie są osoby, które odchudzają się za pomocą wyniszczającej diety. Ograniczają ilość spożywanych kalorii w niewłaściwy sposób, to znaczy zamiast spożywać produkty o niższej kaloryczności, spożywają mniej produktów wysoko kalorycznych. Prowadzi to do wyniszczenia organizmu. Pamiętaj, że żelazo jest niezwykle istotnym elementem diety podczas ciąży oraz podczas okresu dojrzewania, dla dzieci i młodzieży.

Zwracaj uwagę na to, czy Twoja dieta wzbogacona jest o wymienione wcześniej produkty, które zawierają w sobie duże ilości tego niezwykle istotnego dla naszego organizmu składnika odżywczego. Jeżeli mimo wszystko zauważasz u siebie objawy anemii, nie tylko podczas badań krwi ale i na co dzień (problemy z koncentracją, ciągłe zmęczenie) zapytaj w aptece o suplementy diety zawierające żelazo.

Zwłaszcza, jeżeli pracujesz wiele godzin dziennie przed komputerem, przy różnego rodzaju dokumentach, wykonujesz prace głównie biurowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak tanio spędzić zimowy urlop Photo by Sandy from Pexels Previous post Jak tanio spędzić zimowy urlop?
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej  Photo by Jopwell from Pexels Next post Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej